Moderaterna i Sundbyberg söker en politisk sekreterare!

By juli 11, 2019 nyheter

Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner – och Sveriges mest tätbefolkade. Här bor cirka 50 000 människor, och väntas inom 10 år växa till över 80 000.

Moderaterna är kommunens största oppositionsparti och samarbetar i opposition med Miljöpartiet och Kristdemokraterna. På vårt kansli arbetar du tillsammans med oppositionsrådet och övriga samarbetspartier för att återvinna väljarnas förtroende att styra staden.

Vi söker dig med initiativförmåga, driv och ett stort intresse för politik och samhällsfrågor. Du är ansvarstagande, strukturerad och sätter en stolthet i att konsekvent leverera goda resultat. Arbetssituationen är tidvis krävande och intensiv, men samtidigt stimulerande.

Din viktigaste arbetsuppgift är att samordna Moderaternas politiska arbete i stadens nämnder och att arbeta nära oppositionsrådet, våra andra förtroendevalda och partiföreningen. Du kommer även samarbeta med företrädare och tjänstemän från våra samarbetspartier. Vi har därför höga förväntningar på din förmåga att samarbeta och leda.

Som medarbetare på Moderaternas kansli är du delaktig i författandet av ärendetexter, motioner och interpellationer, dialog med medborgare och framtagande av underlag till tal, artiklar, pressmeddelanden och presentationer. Arbetet förutsätter social kompetens och förmåga att skapa struktur i ett stundtals högt arbetstempo.

Vi förutsätter att du är moderat och har dokumenterat god skrivförmåga. Erfarenhet av kommunpolitik är meriterande, liksom B-körkort, men ej ett krav.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Vara med och utveckla vår politik och politiska förslag.
  • Ansvara för förhandlingar med våra samarbetspartier.
  • Presskontakt.
  • Planera och genomföra intern och extern kommunikation.
  • Planera politiska aktiviteter och kampanjer, för medlemmar och medborgare.
  • Arbeta nära och vara ett stöd till oppositionsrådet och övriga förtroendevalda, från bollplank inför stora beslut till hjälp med mötesbokningar.
  • Omvärldsbevakning och opinionsbildning.
  • Ta fram politiska rapporter och underlag.
  • Möjlighet att utvecklas inom grafisk formgivning och filmproduktion, för den intresserade.

Om anställningen och villkor
Lönen är individuell. Övriga anställningsvillkor fastställts av Sundbybergs stad. Anställningen är på heltid och tidsbegränsad och avslutas den 31 december 2022.

Om ansökan
Ansökan, inklusive CV och personligt brev, skickas till axel.conradi@moderaterna.se, senast den 22 augusti 2019. Intervjuer sker i slutet av augusti och i början av september.

Vid frågor om anställningen, kontakta oppositionsrådet Axel Conradi på mail enligt ovan eller telefon 073-6147364.