1000 NYA POLISER FÖR ÖKAD TRYGGHET.

By september 2, 2015 september 28th, 2017 Uncategorized

Otrygghet och brottslighet berhöver kraftfullt motverkas. Därför presenterar Anna Kindberg Batra Moderaterna förslag att det utbildas och anställs tusen nya poliser de närmaste åren. Satsningen ska framförallt riktas till de områden där brottsligheten är särskilt allvarlig och otryggheten är som störst.

Under den senaste tiden har vi sett ett antal grova våldsbrott, inte minst i delar av våra stora städer som Malmö och Göteborg. Tung gängkriminalitet, skjutningar, våldsdåd och användandet av handgaranter är allvarligt och oacceptabelt.

Vi har ett antal områden, över femtio runt om i landet, där kriminella nätverk har för stor påverkan på lokalsamhället och där otrygghet och grov brottslighet är för stora problem. Där behöver vi vassare polisresurser med möjlighet att komma åt just de här kriminella nätverken. Det är en sådan riktad satsning vi vill göra med tusen nya poliser, säger Anna Kindberg Batra.

Läs mer om Nya Moderaternas förslag här: