Centrala Sundbyberg

By augusti 15, 2018 nyheter, Uncategorized

Centrala Sundbyberg, en stadsdel vars charm ska bevaras samtidigt som den behöver utvecklas för att kunna möta framtidens behov.

Vi kommer gräva ner järnvägen genom centrala Sundbyberg. Här kommer nya bostäder, butiker och restauranger att få komplettera det som redan finns i området, något som också kommer skapa större kundunderlag för kommunens lokala butiker och restauranger.

Vi vill öppna upp Sturegatan för fler evenemang, året runt. Hjärtat av Centrala Sundbyberg som ger oss en levande stadskärna. Men det är också viktigt att de som använder bil har bättre möjlighet att parkera i centrala Sundbyberg.

Sedan maktskiftet 2015 har vi jobbat med att sanera stadens ekonomi efter åratal av underfinansierade budgetar och växande underskott. När vi vänder underskott till överskott möjliggörs framtida skattesänkningar. Kommunen ska aldrig ta ut mer skattepengar än vad som krävs.Vi kommer fortsätta säkra överskott, vilket möjliggör sparande för framtida investeringar sänka skatten med 1 krona kommande mandatperiod.