VIKTOR RYDBERG ÖPPNAR HÖGSTADIESKOLA I SUNDBYBERG REDAN NU TILL HÖSTEN

Det står nu klart att Stiftelsen Viktor Rydbergs Skolor öppnar en ny högstadieskola i centrala Sundbyberg redan nu till hösten. Sedan tidigare har Internationella Engelska Skolan meddelat att de öppnar en 4-9 skola i Rissne hösten 2018.

Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor är bland de friskolor i Sverige som har bäst rykte och är mycket eftertraktade. Idag driver de högstadieskolor i Djursholm och Vasastan. Högstadiet i Sundbyberg kommer att bli deras tredje.

Jag är glad för att Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor kommer till Sundbyberg. Det är en bekräftelse på de satsningar som vi gör på skolan i Sundbyberg och ett bra komplement till de kommunala skolor som vi har och planerar att bygga, säger Morgan Lindqvist (M), ordförande i grundskole- och gymnasienämnden.

Högstadiet kommer att öppna redan nu till hösten och elever som är intresserade att gå där kontaktar Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor, https://vrskolor.se/, och ställer sig i kö för en plats. Skolan kommer nu till hösten att bara ta in elever för åk 7 för att höstterminen 2018 ha elever i åk 7 och 8. Från höstterminen 2019 kommer skolan att bedriva undervisning i alla tre årskurser i högstadiet.

Internationella Engelska Skolan har redan tidigare meddelat att de kommer att öppna en åk 4-9 skola i Rissne och starta hösten 2018. Läs mer om Internationella Engelska skolan här.

Vi i Nya Moderaterna i Sundbyberg och Ett Grönblått Sundbyberg är väldigt glada att kunna önska dem välkomna hit till oss!

Posted in Förskola & Skola, Förstasida, Grönblått Sundbyberg.